sso

Imunitet u vreme koronavirusa: Kako si možemo pomoći ceđenjem sokova?

Kada lekar pacijentu objasni zašto mu prepisuje određeni lek i kako će delovati u njegovom telu, dokazano je da će lečenje biti uspešnije. Ovo se takođe odnosi na dodatke prehrani i svu hranu, uključujući voće i povrće. Sigurno nećemo reći da će vas vitamini svežeg soka zaštititi od svega. Ali ako već imate sokovnik kod kuće ili razmišljate o njemu, isplati se znati šta će vam doneti sok za piće.

Imunita v době koronavirové: Jak moc si pomůžeme odšťavňováním?
Imunita v době koronavirové: Jak moc si pomůžeme odšťavňováním?

Ljudima pod stresom, pušačima i alkoholičarima treba više vitamina

Mentalno blagostanje i fizička energija deluju poput čvrstog zaštitnog štita koji nijedan virus ne može proći. Da biste zadržali i jedno i drugo, između ostalog ne možete bez vitamina. Oni nisu samo čuvari i ne znače 100% pouzdanost da se nećete razboleti. Ali oni su temelj i mnogi ih potcenjuju.

Pazite na svoju dozu vitamina ako spadate u jednu (ili više) sledećih grupa:

 

  • Pod stresom i stalno u žurbi, pušači, oni koji pate od nesanice, sportisti i fizički aktivni ljudi trebaju 100% više potrebe od ostalih. Isto važi za one koji uzimaju bilo koji lek, uključujući žene koje koriste hormonska kontraceptivna sredstva.
  • Drugi slučaj gde nam automatski treba više vitamina je sezona gripa. 
odšťavňování v době koronaviru
odšťavňování v době koronaviru

Organizam uzima do četiri puta više vitamina iz sokova

Konzumiranje voća i povrća u celini je zdravo i poželjno. Međutim, u vremenima kada ne možemo jesti dovoljno, ceđenje sokova je najbolje što možemo učiniti za sebe.

  • Kada pijete sok na prazan stomak, telo iz njega uzima do četiri puta više vitamina nego ako jedete voće i povrće u celini. Kako to? Sokom su odvojena nerastvorljiva vlakna kojaograničavaju apsorpciju vitamina.
  • Nikad ne možete da pojedete toliko voća i povrća koliko možete popiti soka.
  • Pijte sok polako, nije ga dobro sipati u sebe. Izbećićete probavne probleme a istovremeno ćete pojačati efekat.

 

odšťavňování v době koronaviru
odšťavňování v době koronaviru

Koliko soka píti?

Pijte najmanje 2 čaše (pola litra) na dan kako bi sveži sokovi imali efekat koji se primećuje. To takođe zavisi od toga na šta ste navikli. Oni koji započinju sa ceđenjem sokova će popiti samo jednu čašu, oni koji već piju određeno vreme sokove će piće popiti litru. Važno je da slušate telo. da pijete onoliko koliko Vam prija.

 

 

odšťavňování v době koronaviru
odšťavňování v době koronaviru

Najzdravije je tamno obojeno voće i povrće

Što je tamnija boja, više će biti vitamina i minerala. Najbogatiji hranjivim sastojcima su: cvekla, lisnato povrće (posebno kupus i spanać), crvena i zelena paprika, paradajz, tamno grožđe.

  • Raznolikost je takođe važna. Cedite sok od voća i povrća različitih boja i ne brinite da li vašem telu nedostaju određene fitohemikalije. To su biljne boje koje imaju neverovatne zdravstvene efekte. Ovakav sok ima antioksidativno dejstvo, a dokazano je da čak sprečava rak.
  • A još važniji je ukus. Organizam ubedljivo najbolje prima ono što pijete s ukusom, a ne sa gađenjem. Ako ne podnosite lisnato povrće, jednostavno ga nemojte cediti. Ili probajte one vrste koje jedva mirišu, poput spanaća, i dodajte im veću dozu ananasa.

Recept za imunološku podršku

Kelj spada u najhranjivije povrće na svetu. Sadrži nekoliko puta više vitamina C od agruma ili spanaća, dok njegov sadržaj minerala jača oslabljeno telo. Za pobolšanje ukusa dodajte jabuke, đumbir i limetu.

3 jabuke * 2 šake lisnatog kelja * ¼ limete * 1 cm đumbira

Sana Juicer EUJ-707
Sana Juicer EUJ-707

Sokovnik u videu

Za svakodnevno ceđenje su najbolji horizontalni sokovnici.

  • Pomoću njih ćete cediti praktično sve - voće, lisnato i korensko povrće, aromatične bilje ...
  • Bez premca najbrže se čište.
  • Ceđenje je nežno, pa je sok odličnog ukusa, čist i bez pene.

Šta preporučuje Nacionalni institut za javno zdravlje?

Ove informacije dolaze sa svih strana, ali to svejedno ponavljamo. Tokom sezone gripa trebalo bi izbegavati očigledno bolesne ljude, ne ići na mesta sa većom koncentracijom ljudi, izbegavati ljubljenje ili grljenje, potrebno je oprati ruke toplom vodom i sapunom (posebno nakon dolaska kući i pre jela), ne dirati lice ili trljati oči. Treba često prozračivati kod kuće i na poslu jer provetravanje prostorije uveliko smanjuje koncentraciju potencijalnih virusa u vazduhu.

Prema Nacionalnom institutu za javno zdravlje, zadržaćete svoj imunitet dobrim snom, zdravom ishranom i vežbanjem na svežem vazduhu. O smanjenju hroničnog stresa takođe se razgovaralo iznova i iznova, jer je od davnina poznato da je on uzročnik slabljenja imuniteta.

Što se tiče vitamina, SZO (Svetska zdravstvena organizacija) izričito preporučuje njihovo dodavanje iz prirodnih izvora, tj. voća i povrća. Vaše telo ih može koristiti bolje od vitamina u tabletama.

 

Objavljeno: 2. April 2020
###message